Direktlänk till inlägg 4 maj 2011

Gymnastik...

Av Annika - 4 maj 2011 09:56

Nu börjar Sixten förstå det där med babygym... och han har mer styrsel både på armar och ben. Upptäckte sina fötter ordentligt när han låg på skötbordet i lördags. Filmade en liten snutt, men vill inte lägga ut det då han var en liten nakenfis   

Här kommer istället en snutt från gymnastiken

Tyvärr har han nu i två dagar varit gnälligare och magknipen verkar göra ondare eftersom han börjar snyfta/gråta när det kommer ett magknip. Hade ett gråt-il inatt runt fyratiden.  

Nu kan det då inte bero på något jag har ätit eftersom jag har varit tvungen att ge upp amningen. Han får bara mjölkersättning. Enda fördelen är väl att han inte sväljer lika mycket luft nu, och rapar inte lika ljudligt längre.

Men nog vore det skönt med åtminstone 3 tim smmanhängande sömn nattetid, och helst i hans säng.... men det är bara att fortsätta vänta och hoppas.


Nu har jag i alla fall krattat nästan hela baksidan... men nog blir det mycket att ta reda på. Lär bli en sväng till "Brevika" med både löv, gräs och buskar.


Mange har börjat måla bodan så nu är halva grå och halva brun. Färgen räcker troligtvis ett varv på bodan, sen måste vi köpa mer. Tur att det finns en färgaffär på byn... bara ringa dit så ställer dom ut färgen, betala kan man göra sen   


Den vita färgen är i alla fall inhandlad så vi får väl börja med det till helgen.


Ska ut och ranta idag... besöka apoteket bl a   



 
 
Ingen bild

Ingela

4 maj 2011 13:48

Kan det vara så att han är allergisk mot mjölk? Prova ersättning utan mjölk...finns kanske bara på apoteket! Stackars liten som har ont...när det tom kommer tårar!

 
Ingen bild

Pappa Magnus

4 maj 2011 15:42

Vi har provat alla möjliga sorter, soja (Nutramigen) och den utan mjölk (Profylac) då det var som värst, utan resultat.

 
Ingen bild

Linda

4 maj 2011 16:24

Vad söt när han gymmar på!

 
Ingen bild

Ingela

4 maj 2011 20:14

Får i sig mycke luft när han äter och därmed en fis på tvären? Ett par kompisar har haft till sina bägge barn en speciell nappflaska som barnet inte får i sig någon luft....är som ett rör i mitten på flaskan! Det var samma där knip och skrik o som en båge!

 
Ingen bild

Annika

5 maj 2011 11:13

Vi har en antikolikflaska, men utan rör i mitten. Jag har märkt att han sväljer betydligt mindre luft nu när jag har slutat amma... men jag tror ändå att det är någon fis på tvären. Nu i morse kom det en fis och lite gråt som gick över fort. Han har sovit bättre inatt, så det går nog i vågor.

 
Ingen bild

Ingela

5 maj 2011 13:16

I och med du har slutat amma och ni även har provat laktosfri ersättning så är det nog många fisar på tvären! Det är nog bara att prova er fram till bästa nappflaskan, den jag menar kanske är till när man börjar med välling!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 22 juni 2011 12:33


 

Av Annika - 5 juni 2011 12:30


Använder tillfälligt denna blogg för videos eftersom det inte funkar på blogspot.   ...

Av Annika - 20 maj 2011 16:36

Eftersom det inte längre går att se bilder och video (som jag har lagt upp här i bloggen) via mobiltelefon har jag bytt bloggställe. Du hittar den nu mer på denna adress http://annikanord.blogspot.com/   Jag hoppas att det fungerar lika smidigt d...

Av Annika - 18 maj 2011 20:13


Idag är Sixten 4 månader gammal och vi kan börja med lite "smakisar" Pappa hade köpt lite olika barnmatsburkar som kan användas från 4 månader, bl a Mangopuré. Detta skulle Sixten få prova dagen till ära... och ett smörgåsrån. Det var inte direkt s...

Av Annika - 16 maj 2011 11:06


Måndag igen... helgen går så fort när man har mycket att göra!!   Sixten låg imorse i spjälsängen och "pratade" med sina mobilkompisar... ett av många nya ljud som lär komma inom kort.       ...

Presentation


Jag heter Annika och bor i Roknäs tillsammans med min man och vår älskade son Sixten som föddes den 18 januari 2011.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards