Direktlänk till inlägg 5 maj 2011

Försäljning...

Av Annika - 5 maj 2011 11:14

Har idag lagt ut vaggan på blocket. Jag vill minnas att vi köpte den för 500 kr på ett ställe utanför Umeå, så jag ska prova sälja den för 500 kr igen. Går inte det så är jag beredd att gå ner i pris litegrann. Den har varit jättebra och perfekt när man nyss har kommit hem från BB. Kunde enkelt flytta den mellan köket och vardagsrummet. Men nu känns det som att den inte längre behövs. Dels för att jag fick ont i skulderbladet efter alla gungningar nattetid, och dels för att vi nu försöker söva han i vagnen eller spjälsängen. Så vi får väl se om någon är intresserad. Det var då den enda vaggan i Piteåområdet som var ute till försäljning.

 

Igår gjorde vi ett besök på Apoteket och köpte en ny salva mot torr hud som vi ska testa på Sixten (enligt BVC:s rekomendationer). Den heter Locobase Repair. Han har problem i vecken som blir nere vid fötterna. Hoppas att den här salvan hjälper. Efteråt svängde vi förbi en stund hos min faster Anita och fick oss en kopp kaffe.


Eftersom förmiddagsvilan uteblev, kunde jag bara flytta Sixten från bilbarnstolen till vagnen när vi kom hem och så sov han i två timmar till  

 
 
Ingen bild

Anneli

5 maj 2011 15:36

Men, men..... Nästa bäbis då. Får hon ingen vagga?

Jag kan rekommendera salvan Texet. Den lyckas nästan alltid få bort de gånger jag får utslag.

 
Ingen bild

Annika

5 maj 2011 17:17

ha ha.. Ja du Anneli... då får vi köpa en ny på blocket, vi vet ju att vi alltid kan komma och handla i Umeå-trakten :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 22 juni 2011 12:33


 

Av Annika - 5 juni 2011 12:30


Använder tillfälligt denna blogg för videos eftersom det inte funkar på blogspot.   ...

Av Annika - 20 maj 2011 16:36

Eftersom det inte längre går att se bilder och video (som jag har lagt upp här i bloggen) via mobiltelefon har jag bytt bloggställe. Du hittar den nu mer på denna adress http://annikanord.blogspot.com/   Jag hoppas att det fungerar lika smidigt d...

Av Annika - 18 maj 2011 20:13


Idag är Sixten 4 månader gammal och vi kan börja med lite "smakisar" Pappa hade köpt lite olika barnmatsburkar som kan användas från 4 månader, bl a Mangopuré. Detta skulle Sixten få prova dagen till ära... och ett smörgåsrån. Det var inte direkt s...

Av Annika - 16 maj 2011 11:06


Måndag igen... helgen går så fort när man har mycket att göra!!   Sixten låg imorse i spjälsängen och "pratade" med sina mobilkompisar... ett av många nya ljud som lär komma inom kort.       ...

Presentation


Jag heter Annika och bor i Roknäs tillsammans med min man och vår älskade son Sixten som föddes den 18 januari 2011.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards