Direktlänk till inlägg 15 maj 2011

Fullspäckad helg...

Av Annika - 15 maj 2011 14:38

Helgen har bestått av montering av garageport. Det har tyvärr inte gått så smidigt som vi hade hoppats... men det blir nog bra i slutändan. Ut med det gamla, in med det nya   

  

Sen återstår att måla det bruna vitt, och det är ju "pillergöra"


Medan gubbarna monterade porten åkte jag, mamma och Sixten till stan för lite shopping. Jag hade fått pengar i födelsedagspresent som jag skulle shoppa upp. Hittade tre "överdelar" och en ny fleecejacka. Känner mig nöjd med dessa inköp. 

(Blev nåt konstigt med kortet, men ni ser ju på ett ungefär vad jag har köpt)


På söndagen började jag gräva i jordhögen som vi har vid bodan (jorden kommer från det vi grävde upp när vi gjorde eldstaden). Det ska nu slätas ut och sedan så in gräs. Förhoppningsvis tillåter vädret att jag fortsätter imorgon.


Mitt på dagen kom farmor och farfar förbi med en blöjleverans, och det var bra för det har gått många blöjor dom senaste dagarna. Detta pga "rännskit". Men tydligen kan dom små bli lös i magen när det börjar närma sig tänder. Vi får väl se.


På eftermiddagen tittade Hasse förbi med bröderna Berg. Dom var ute med sin nya cykelkärra. Och det är ju tur att det numer finns lite leksaker här. Det blir så mycket roligare. Och dom var bra på att testa allt. Så här kan det se ut dom har varit på besök... ha ha... (men det är  bra, bara att börja vänja sig!!)


Det lilla "gungtåget" blev äntligen invigt. Karl tyckte det var en ganska kul leksak.

 
 
Ingen bild

Pappa Magnus

15 maj 2011 21:52

I slutändan så blev porten väl fungerande och jättefin, bara slutfinishen kvar. :)

 
TJ

TJ

15 maj 2011 22:42

ni kommer ju att få som ett helt nytt hus... omgjort både hus å gård :-)

http://theresekattblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Annki

15 maj 2011 23:17

O, vad ni pysslar och har er! Beundrar energin! Känner igen det där när leksaker har provats... och det finns alltid någon annan som kan plocka.. =)

 
Ingen bild

Annika

16 maj 2011 11:06

Ja... det blir ett helt nytt hus!! I år kan jag lägga energi på gården, förra året var speciellt eftersom jag var gravid. Men nu ska det bli fint!!
Och porten blev jättefin i slutändan som Mange skriver :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 22 juni 2011 12:33


 

Av Annika - 5 juni 2011 12:30


Använder tillfälligt denna blogg för videos eftersom det inte funkar på blogspot.   ...

Av Annika - 20 maj 2011 16:36

Eftersom det inte längre går att se bilder och video (som jag har lagt upp här i bloggen) via mobiltelefon har jag bytt bloggställe. Du hittar den nu mer på denna adress http://annikanord.blogspot.com/   Jag hoppas att det fungerar lika smidigt d...

Av Annika - 18 maj 2011 20:13


Idag är Sixten 4 månader gammal och vi kan börja med lite "smakisar" Pappa hade köpt lite olika barnmatsburkar som kan användas från 4 månader, bl a Mangopuré. Detta skulle Sixten få prova dagen till ära... och ett smörgåsrån. Det var inte direkt s...

Av Annika - 16 maj 2011 11:06


Måndag igen... helgen går så fort när man har mycket att göra!!   Sixten låg imorse i spjälsängen och "pratade" med sina mobilkompisar... ett av många nya ljud som lär komma inom kort.       ...

Presentation


Jag heter Annika och bor i Roknäs tillsammans med min man och vår älskade son Sixten som föddes den 18 januari 2011.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards