Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Annika - 23 januari 2011 08:14

Lördag den 22 januari fick vi äntligen komma hem från BB men lilla guldklimpen Sixten. Han föddes den 18 januari kl 05:32, 19 dgr över tiden, men den som väntar på nåt gott...


Förlossningen gick bra, visst gör det ont, men det får man räkna med  

Sedan vi kom in på förlossningen med värkar tog det 3,5 tim tills dess att han var ute. Lustgasen är jag väldigt tacksam för kan jag säga, epidural hann jag aldrig få... Inser i efterhand att det nog var lite missförstånd mellan barnmorskan och mig. Hon frågade när jag låg där vad jag hade tänkt mig för hjälpmedel/smärtstillande och jag svarade epidural och lustgas. När vi i efterhand pratade om förlossningen visade det sig att jag skulle säga till när jag ville ha Epidural och när jag istället började ta lustgas så var det i princip för sent med något annat. Jaja...ut kom han ju i alla fall   


Här är Sixten, endast 33 min gammal

  


Igår lördag fick vi då äntligen komma hem till Roknäs igen, och det känns sååå skönt!! Man slipper tristessen och kraven på BB och kan införa lite egna rutiner. Men BB-tiden behövdes absolut, missförstå mig inte!


Denna bild kallar jag mjölkkoma   


Ska fortsättningsvis försöka hinna med att blogga mellan blöjbyten och amning... Vi får väl se hur det går (just nu funkar det fint... han sover i sin vagga)   


  


Till sist kan jag bara säga tack mamma!!!

Så underbart att ha amningsakuten så pass nära... fick mer eller mindre panik igår när han inte ville bli ammad utan bara gallskrek. Har fått lära mig liggande teknik på BB... mamma ryckte ut och visade sittande amning, vilket fungerade på en gång...   


Visst fick vi kämpa inatt vid ett tillfälle också... men då hade han hunnit bli väldigt arg och bara skrek... men det löste sig till slut.


  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Annika och bor i Roknäs tillsammans med min man och vår älskade son Sixten som föddes den 18 januari 2011.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards