Direktlänk till inlägg 10 mars 2011

Torsdag...

Av Annika - 10 mars 2011 12:08

Kanonväder idag igen   


Igår började vi ge Profylac...en mjölkersättning för dom med komjölksallergi... vi ska testa det för att se om magkramperna minskar. Började ge igår kväll och efter den måltiden somnade han och sov från 22:30 till 01:30, men jag tycker inte att magkramperna har minskat... nu ska vi hur som helst ge denna ersättning en chans, i alla fall tills dess att vi är på 2-månaderskontrollen. Det är en jättedyr ersättning och för att få den billigare måste den skrivas ut av en läkare. Jag hoppas att det ger resultat!! Jag måste dessutom själv äta mjölkfri mat.

   

Sixten fick sitta i babysittern och titta på då mamma gjorde frukost i köket... det gick riktigt bra, jag hann äta     

  


Efter den dagliga lunchpromenaden fick Sixten sova ute i vagnen en stund, då hann jag äta lunch och faktiskt baka chokladbollar (mjölkfria såklart). Skyndade mig allt jag bara kunde... och det gick vägen.

  

 
 
Ingen bild

Ingela

10 mars 2011 12:37

Hoppas det hjälper! Förstås en omställning för dig att äta mjölkfritt.... Vi har ju en tjej här nere som gör samma sak...men dom kör soyaprodukter på hela familjen så slipper dom tänka. Hon har även uteslutit ägg...som tydligen oxå kan vara väldigt jobbigt för dom små.

 
Ingen bild

Annika

10 mars 2011 12:49

Ja, jag hoppas verkligen att det ska ge resultat...men han får väldigt illaluktande pruttar av denna mjölkersättning och hon på BVC sa att det luktade ve och fasa ;)

 
Ingen bild

Annki

10 mars 2011 13:57

Hoppas att det blir bättre när ni testar mjölkfritt!! Det är ju inte lätt att veta vad som är fel med de små magarna...
Goda de såg ut, chokladbollarna!

 
Ingen bild

Lollo

11 mars 2011 06:47

Jaa! Hoppas att det här hjälper!! Ska hålla tummarna för det!
Det såg trevligt ut med en plåtburk med chokladbollar! Själv brukar jag ha dem i en big-pack.. det ser inte alls lika gott ut!
Hoppas att ni får en trevlig helg!!
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 22 juni 2011 12:33


 

Av Annika - 5 juni 2011 12:30


Använder tillfälligt denna blogg för videos eftersom det inte funkar på blogspot.   ...

Av Annika - 20 maj 2011 16:36

Eftersom det inte längre går att se bilder och video (som jag har lagt upp här i bloggen) via mobiltelefon har jag bytt bloggställe. Du hittar den nu mer på denna adress http://annikanord.blogspot.com/   Jag hoppas att det fungerar lika smidigt d...

Av Annika - 18 maj 2011 20:13


Idag är Sixten 4 månader gammal och vi kan börja med lite "smakisar" Pappa hade köpt lite olika barnmatsburkar som kan användas från 4 månader, bl a Mangopuré. Detta skulle Sixten få prova dagen till ära... och ett smörgåsrån. Det var inte direkt s...

Av Annika - 16 maj 2011 11:06


Måndag igen... helgen går så fort när man har mycket att göra!!   Sixten låg imorse i spjälsängen och "pratade" med sina mobilkompisar... ett av många nya ljud som lär komma inom kort.       ...

Presentation


Jag heter Annika och bor i Roknäs tillsammans med min man och vår älskade son Sixten som föddes den 18 januari 2011.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards