Alla inlägg under mars 2011

Av Annika - 8 mars 2011 13:07

Idag är Sixten 7 veckor gammal (Tiden går fort)   


Den här förmiddagen har gått väldigt fort och vi har haft det så trevligt, i alla fall mamma. Vi började med besök på jobbet, hade tänkt snika mig en semla och det var inte vilka semlor som helst... chefen hade bakat!!! Och goda var dom   Sixten sov till en början men vaknade upp i slutet av fikat och fick titta på en massa nyfikna tanter...   


Sen åkte vi till Therese och åt samt bytte blöja och sen bar det iväg på en promenad med vagnen i ca 1 timme. Det var otroligt skönt med både promenad och sällskap!


Nu har jag precis fått mig lite lunch och Sixten börjar knorra där han ligger... Nu väntar vi bara på att Mange ska komma hem för kvällsskiftet   


Vi får väl se om han är mindre gnällig ikväll, annars blir det ytterligare en promenad vid 19-tiden.

Av Annika - 6 mars 2011 16:06

Idag har det åter igen varit kalasväder. Eftersom morbror Staffan skulle komma och hälsa på bestämde vi oss för att skotta fram eldstaden och grilla. Jag packade ner Sixten i sparklådan och där trivdes han jättebra, sov hela tiden vi grillade.


Det blev spiralkorv och parisare... tänk att det kan vara så gott, speciellt när man äter utomhus. Sen en kaffetår, men tyvärr inte kokad över öppen eld. Nu måste vi skaffa mer ved så att vi har ett lager, det lär säkert bli fler grillningar här framöver. Vi lär ju troligtvis inte kunna åka upp på Stormyrhällerna i år   

        


Staffan hade även med sig en present till Sixten... en bok om "De tre små grisarna"   

Av Annika - 5 mars 2011 21:24

Efter en orolig natt har dagen varit rätt okej. Strålande solsken ute, men det blåste kallt. Vi var in till stan en sväng och handlade bland annat ramar till våra kort. Så här blev det när dom hänger på väggen


Vi satte även upp orden "love" och "dream" på väggen ovanför spjälsängen

     


Upptäckte en ny affär i stan... tror den hette "I like" eller nåt åt det hållet. Den är där den lilla kiosken tidigare var inklämd, bakom Kicks bredvid rulltrappan ner till KappAhl. Även på HM hade dom gjort om... det var säkert länge sedan men jag har inte varit där på länge.

Av Annika - 4 mars 2011 20:46

Fredag idag... fick en härlig eftermiddag då Sixten sov hela 2,5 timmar efter promenaden. Nu är han jättekinkig och jag börjar tro att det snart kan kallas kolik, även om den är ganska lätt.


Blev bjuden på middag hos mamma och pappa...och det var palt som stod på menyn. Supergott!! Går inte att jämföra med Piteortens   


Sen åkte vi förbi Godishuset i Öjebyn för att köpa lite helgsnarra!!


Annars har det inte hänt så mycket, skönt att det är helg i alla fall.   

Av Annika - 2 mars 2011 18:19

Äntligen har jag kommit mig iväg till frissan. Senaste gången jag klippte mig var i november. När man börjar använda diadem och hårsnoddar för att hålla håret borta från ansiktet så har det gått för långt...   

(Men ni får inget bildbevis på det)


Iklädd sin gula stickade overall som han fått från mormor begav vi oss in till stan.

  


Therese var barnvakt och han skötte sig väl någorlunda bra. Han sov så gott i hennes knä när jag kom.

  


Därmot tyckte inte hennes katt Askis att Sixten var så kul.


Sen kan vi fira ännu ett VM-guld som damerna fixade idag   



Presentation


Jag heter Annika och bor i Roknäs tillsammans med min man och vår älskade son Sixten som föddes den 18 januari 2011.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards