Alla inlägg den 6 april 2011

Av Annika - 6 april 2011 15:35

Vilken jobbig dag detta har varit. Jag måste bara få skriva av mig! En kort sammanfattning är MAGKNIP...   

Det är inte mycket man förstår när det gäller bebisars magar men en sak är säker, att efter de fyra underbara nätterna då han kunde sova själv utan att vakna av magknip så har det bara förvärrats...

Idag har det varit gnäll och gråt i princip hela dagen. Han vaknar med magknip när han har sovit och  han får ont i magen när han har ätit. Den längsta gråtperioden hittills varade ca 35 minuter... det slutade med att jag drog han i vagnen med dammsugaren på... Det är bara en ond cirkel känns det som!! Och alla säger att det ska gå över efter 3 månader. Nu är det iof några dagar kvar innan han är 3 månader (18 april, på min födelsedag) men det borde ju inte förvärras!!

Och till råga på allt så har det varit skitväder idag... så det har inte blivit någon promenad, inte ens någon vettig lunch har jag kunnat få i mig.

Nu har jag äntligen en liten lugn stund. Har dragit barnvagnen några vändor ute på altanen och nu sover han där tack och lov... Återstår bara att se hur länge.

Och när allt känns eländigt och jag är trött och irriterad så kommer ett sånt där underbart leende, och då är nästan allt som bortglömt (och tur är väl det)    


Hoppas bara att torsdagen blir bättre, men då ska jag ut och ranta litegrann. Förhoppningsvis får jag väl också hämta klädpaketet jag köpte.

Presentation


Jag heter Annika och bor i Roknäs tillsammans med min man och vår älskade son Sixten som föddes den 18 januari 2011.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards