Alla inlägg den 11 april 2011

Av Annika - 11 april 2011 15:12

Ny vecka och Mange börjar med eftermiddagsskift (14:30-01:00). Då ska jag försöka klara av kvällen själv och nog går det säkert bra, men det är ju roligare att vara två. Men då har vi mer tid tillsammans på förmiddagarna istället   


Eftersom vi var en sväng till Älvsbyn söndag eftermiddag så blev det inte att laga mat hemma... det gjorde att vi istället har ätit en lyxlunch så här på måndag. Ryggbiff med klyftpotatis och bea-sås  . Riktigt smarrigt!!


Idag är det kanonväder... + 10 grader och strålande solsken. Jag var ute och promenerade med Sixten en sväng, men så fort vi kom hem så vaknade han. Eftersom han är van att bli nerstoppad i en åkpåse så att han inte kan röra sig speciellt mycket så vaknade han nu av sina egna viftningar... Jag tycker det är svårt att veta hur mycket man kan klä på han när han ska ligga i vagnen. Har nu åter igen lagt han i vagnen och den här gången lindade jag en tunn bomullsfilt runt som jag fäste ihop med påsklämmor    Det gör att han inte ska kunna vifta med armarna... hoppas att han sover en bra stund nu, för det behöver han!!


Mormor svängde förbi med en skrammel-leksak som hon hade gjort själv... mycket fyndigt tycker jag... Tänk vad man kan göra med plastöglor till duschdraperi. På Barnens Hus hade dom bara skallror, och det är inte lika kul.

 

Här kommer lite mer bilder på Sixten... den ena sittandes i pappas knä, och den andra på filten fredagkväll... Fick lite störd kvällsrytm eftersom vi hade varit borta och hälsat på hos Petter.

    


Ikväll ska vi fara och gratta Denniz som fyller år och imorrn är Sixten 12 veckor!!

Presentation


Jag heter Annika och bor i Roknäs tillsammans med min man och vår älskade son Sixten som föddes den 18 januari 2011.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards